Müzik Eğitimim

Müzik eğitimime 1986 yılında Muzaffer Arkan ile Ankara Çoksesli Müzik Derneği Çocuk Korosu'nda başladım.

Ardından bir yıl, Saadettin Ünal ve Sevim Ünal yönetimindeki Kültür Bakanlığı Opera Çocuk Korosunda söyledim, verilen konserlerde yer aldım.

1993-1997 Hacettepe Üniversitesi Ankara Devlet Konservatuvarı (HÜADK) Yarı Zamanlı Koro Bölümü

Muzaffer Arkan ile Koro ve Solfej, Gülşen Kocaay ile Şan çalıştım. HÜADK Yarı Zamanlı Korosu ile çok sayıda konserde yer aldım.

1993-1997 Ankara Anadolu Güzel Sanatlar Lisesi

Semra Fayez ile keman, Zambak (Doruk) Öztürk ile piyano, Aytekin Albuz ile solfej ve müzik tarihi, Gülşen Bağcık, İlknur Özal Göncü ve Elena Puşkova ile Koro, Yakup Kıvrak ve Süleyman Tarman ile Orkestra derslerine katıldım.

Okulun çok sayıda ulusal ve uluslararası etkinliğinde solist, koro ve orkestra üyesi olarak görev aldım. Önce grup şefi, ardından başkemancı olarak yer aldığım AGSL orkestrası ile Polonya, Romanya, Fransa ve Kazakistan’da düzenlenen uluslararası gençlik festivallerine katıldım.

  • 1996 1.Young Talents Festival, Alma-Ata, Kazakistan
  • 1996 Bydgoszc Youth Festival-Polonya
  • 1997 Brive la Gaillarde 14. Youth Orchestras Festival-Fransa
Keman çalışmalarımı Menevşe (Civelek) Aydoğdu ve Server Ganiyev ile de sürdürerek 1997 yılında Bilkent Üniversitesi MSSF keman bölümünü kazandım. Ancak müziğin temellerine daha çok inmek, daha iyi analiz etmek, armoni, kontrpuan gibi müziğin temel alanlarında derinleşmek isteği, beni Kompozisyon bölümüne de yönlendirmişti ve iki bölüm arasında seçim yapmam gerektiğinde, Kompozisyon bölümünde okumaya karar verdim.

1997-2003 HÜADK Kompozisyon ve Orkestra Şefliği Ana Sanat Dalı Lise-Lisans Programı


1997 yılında kabul edildiğim bölüme Yiğit Aydın'ın yardımı ile hazırlandım. Lise kısmında esas meslek derslerimi (kompozisyon, armoni ve kontrpuan) İstemihan Taviloğlu'dan aldım ve sınıf atlayarak mezun oldum. Lisans devresinde ise esas meslek derslerimi (kompozisyon, armoni, kontrpuan, füg ve orkestrasyon) Turgay Erdener’den aldım.

Eğitim süreci boyunca Oya Ünler Bayka ile Piyano, İlhan Baran ile 20. Yüzyıl Armonileri, Ertuğrul Bayraktar ile Halk Müziği, Günay Günaydın ile Divan Müziği, İbrahim Yazıcı ile Orkestra Şefliği ve Ahter Destan ile Koro Şefliği çalıştım.

Her yıl düzenlenen bölüm konserlerinde oda müziği, koro ve orkestra çalışmalarım seslendirildi. 6-17 Kasım 2000 tarihlerinde Reinhardt Febel ile kompozisyon çalıştayına katıldım ve kompozisyonumla kapanış konserinde yer aldım. 2003 yılında, "Boşluk" adlı Orkestra kompozisyonum Paris Çağdaş Müzik Rostrum'una gönderildi.

1999-2005 yılları arasında Ertuğrul Oğuz Fırat’ın Cumartesi günleri düzenlediği çağdaş müzik dinleti/derslerine katıldım.

2005-2009 HÜADK Orkestra ve Koro Şefliği Yüksek Lisans Programı

Rengim Gökmen sınıfında şeflik, orkestrasyon, partitür okuma ve çalma, İrem Eğriboz ile korrepetisyon, Mustafa Yurdakul ile şan çalıştım.

Prof. Rengim Gökmen’in danışmanlığında, "A.Adnan Saygun'un Yunus Emre Oratoryo'sunun, koro şefliği teknikleri bakımından incelenmesi" başlıklı sanat eseri raporum ve mezuniyet konserimle programı tamamladım. Mezuniyet konserimi,  Hacettepe Senfoni Orkestrası ve Korosu'nu yönettiğim, Adnan Saygun'un "op.19 Eski Üslupta Kantat" eseri ile verdim.

Yorumlar