İstemihan Taviloğlu: Bilmiyorum diye bir kelime var!

Bilmiyorsanız, çok basit bir çözümü var!
Bilmiyorum diye bir kelime var! :)


Kürk Mantolu Madonna skandalı, yani Funda Özkalyoncu'nun okumadığı bir kitaba "okudum" demesi, beni İstemihan Taviloğlu hocamızla yaptığımız ilk kompozisyon derslerimizden birine götürdü.

İstemihan Taviloğlu, bu hayatta tanıdığım en harika insanlardan biriydi.

Başka bir insandı; öğretmenliği de başkaydı. Sadece armoni kontrpuan, kompozisyon öğreterek ufkumuzu açmaz, hayata dair de çok güzel konular açardı. Bazen çılgınlık bazen olgunluk taşardı cümlelerinden. Yüzümüz hep bir gülerdi onun yanında.


Yıl 1997 olmalı. Dün gibi... Bir dersimizde bir şey sormuştuk hocaya, bilmemek konusu açıldı... Anılarından biri geldi aklına,

Hoca, demişti.. hiç bir zaman bilmediğin şeyi biliyormuş gibi yapmayacaksın.

Sonrasında bir öğretmenin tabii ki "her şeyi" bilemeyeceğini ama esas sorumluluğun bilmek değil öğrencinin sorduğu soruya çalışıp, araştırıp öğrenciyi aydınlatmak olduğunu söylemişti.

Öğrenciye tanrı gözükeceğim diye kendini rezil etmemeyi,
"araştırıp geleyim" demenin erdemini öğretmişti bize o gün.

Hep sevgiyle, saygıyla anıyorum. Öğrettikleri için teşekkür ediyorum. Nur içinde yatsın canım hocam.

Yorumlar