Meslek Öncesi Koro ve Koro Şefliği Deneyimim

Ankapella Korosu, Samsun Turnesi

Korolarda çok söylemiş müzisyenler, koro yönetme konusunda daha istekli oluyorlar.
Benim de koro şefliğine başlamamda en önemli etkenler,  koro müziğini çok sevmem ve çocukluğumdan beri pek çok koroda söylememdir.

Tüm eğitim sürecim boyunca hayatımda her zaman korolar vardı:

Muzaffer Arkan, Sevim-Saadettin Ünal, Süreyya Çağlar, İbrahim Yazıcı, Elena Puşkova, Yiğit Aydın, Elnara Kerimova ve Ahter Destan’ın yönettiği korolarda yer aldım. Tümü, ayrıntılı olarak "Katıldığım Korolar"  başlıklı yazıda yer alıyor.

Bu korolar içinde Ankara Çoksesli Korosu, Güzel Sanatlar Lisesi Korosu, Orfeon ve Ankapella ile 1995-2005 yılları arasında Avrupa’da çok sayıda uluslararası festival ve yarışmada yer alma fırsatım oldu. Farklı türler ve düzeylerdeki koroları, etkinlikleri, koro yapılanmalarını ve koro müziğinin çok çeşitli yönlerini gözlemlediğim bu deneyimler, benim koro müziği algımı şekillendirdi.

Tüm koro şeflerimden aldığım, çocukluğumdan bugüne hatırladığım ve özümsediğim onlarca konu var. Her birine öğrettikleri için yürekten minnettarım.

Bu sürecin sonunda şefliğe yönelmem, tamamen bir "yardımcılık" düşüncesinden çıktı.

Birgün rahmetli Muzaffer Arkan hocam aradı beni; Ankara Çoksesli Korosu'nda Ahter Destan hocanın kendileriyle çalışacağını ve bir şef yardımcısı aradığını söyledi. Bu görev için de beni düşünmüş, layık görmüş.

En kısa sürede Ahter hoca ile görüştüm, tanıştık ve bir provasını izlemeye gittim. Bruckner "Christus Factus Est" çalıştırıyordu. Orada tını arayışına, müzikal arayışlarına, müzisyenliğine şahit oldum. Tüylerim diken diken oldu. O gün onunla çalışmaya karar verdim, kendisi de kabul etti; süreçle ilgili konuştuk ve 1999 yılında çalışmalara başladık:

*2000 yılından itibaren şef yardımcılığı, 2003-2005 yıllarında da koronun ikinci şefliğini yaptım. Ahter hoca, pek çok konserde koroyu yönetmemi destekledi ve organize etti. Koronun üyesi olarak yurt içi ve yurt dışında ellinin üzerinde konser verdim; Avrupa'nın en köklü ve ciddi yarışmalarını tanıma şansım oldu.

*Yaptığım çalışmalar koro şefi olma konusunda isteğimi artırdı ve 2004 yılında bu işi yapabileceğimi düşünmeye başladım.

*2004-2005 döneminde Kültür ve Turizm Bakanlığı Devlet Çocuk ve Gençlik Koroları'nda Atilla Çağdaş Değer ile birlikte Ahter Destan’ın gönüllü asistanı oldum.

*2004-2005 döneminde Gazi Üniversitesi GEF Müzik Eğitimi ABD I. sınıf öğrencilerinin Koro dersinde Atilla Çağdaş Değer ile birlikte Ahter Destan’ın gönüllü asistanı oldum.

*2005 yılında Ahter hocam'dan diploma aldım :)
(Ahter hocamın benim çalıştırdığım bir prova çıkışında "bu çalışmadan sonra, sana diplomanı veriyorum" sözü, benim için en az aldığım okul diplomaları kadar kıymetlidir)

Öğrenciliğim sırasında pek çok şefi gözlemleme şansım oldu. Ancak Ahter Destan hocama yardımcı olmak, bana koro müziğinin her alanında bir laboratuvar gibi öğrenme ortamı sağladı. Ekip çalışması konusunda da önemli deneyimler edindim.

*2004-2007 döneminde de, SCA Vakfı bünyesinde kurduğum ve çalıştırdığım Koro Modern, meslek öncesi ve meslek içi çalışmalarım arasında bir köprü oluşturdu. İlk kez, kendi kurduğum ve sorumluluğun tamamen bende olduğu bir yapı ile çalışma deneyimi edindim.

Bu sırada 2005 yılında Hacettepe Üniversitesi Ankara Devlet Konservatuvarı'nda profesyonel çalışma hayatıma başladım. Bu süreçle birlikte hizmet öncesinden, hizmet içi gelişim sürecine girdim ve düzenli olarak çalıştaylara katılmaya başladım. Bu çalışmalara hala katılmaktayım; gelişim sürecinin hiç bitmeyen bir yol olduğuna inanıyorum.

Yorumlar